2012. március 6., kedd

A tisztesség, az önzetlenség, a segítőkészség, a szakszerűség és a személyes példamutatás

Na meg a hitelesség (és a helyesírás)...


"A vezetői állás, amire most pályázom, egy általános iskola, egy gimnázium és egy szakközépiskola igazgatása egyszerre. Tulajdonképpen mindhárom működését láttam a gyakorlatban, tapasztaltam mindhárom típus sajátságait. Két éve pedig a többcélú intézmény működésével is tisztában vagyok. Ezért éreztem magam ismét feljogosítva arra, hogy megpróbáljam meggyőzni a Tisztelt Miniszter Urat, Kormánymegbízott Asszonyt és Központvezető Urat, a Nevelőtestületet, a Diákönkormányzatot, a Szülői szervezetet és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarát arról, hogy alkalmas vagyok ezen megtisztelő pozíció betöltésére. Ebben a tizenkét évben sokat tapasztaltam, sok értéket adtam át a diákjaimnak és igyekeztem mindig segíteni azoknak, akiket a Szülők rám bíztak. Úgy érzem, hogy tisztességgel helytálltam. Kérem Önöket, hogy olvassák el vezetői programomat, és ha úgy látják, érdemes, akkor támogassanak és hadd folytathassam munkámat!

(...)

16

A tanári munka
Csak közösen érhetünk el komoly eredményeket. Hiszek a csapatmunka erejében és hatékonyságában. Éppen ezért fontos, hogy jól átlátható legyen a szervezeti struktúra, egyértelmű legyen a hierarchia. Fontosnak tartom azt is, hogy a tanári szakma egy munka, amit tökéletesen kell elvégezni (mint ahogy minden munkát). Természetesen azért ez egy különleges munka, ami szívünkhöz közel áll, ezért is lettünk pedagógusok. Én úgy gondolom, hogy a tanári szakma kötelez (noblesse oblige) minket. Fontos az önzetlenség, segítőkészség és a szakszerűség. Csak teljes szívvel és lélekkel lehet nevelni. A diákoknak látni kell, hogy értük dolgozunk. A tanórákon nem csak tananyagot adunk át, hanem energiát is, és kapunk is. Ez felemelő érzés, nem pedig fárasztó. A személyes példamutatás elengedhetetlen. Közhely ma már, hogy a pedagógiai munka nagyobb részt nevelés, kisebb részt tanítás. Nagyon is igaz. A gyerekeknek egyre több mindent kell megkapniuk második otthonuktól. Mindannyiunk közös felelőssége, hogy ebben hiba ne legyen. Hiszek a pedagógus egyéniségekben. Meghatározóak egy iskola életében és meghatározóak a tanulók életében. Mindezeket összevetve óriási az a munka, amit a pedagógusok végeznek. De ezt másképp nem lehet."

Nem vagyok fakír, de végigolvastam. (Az idézet a SZIG címkéjű posztok kontextusában értelmezhető – ezt csak az idetévedő és érdeklődő idegeneknek mondom.) Érdemes belepillantani a másik két pályázatba is, tanulságos.

10 megjegyzés:

  1. Döbbenet. Mindhárom.

    VálaszTörlés
  2. már nyilvánosak a legutóbb kompetenciamérés adatai. azoknál a számoknál semmilyen helyzetelemzés nem beszél szebben.

    VálaszTörlés
  3. Belekukkantottam a két másikba is, tán nem tévedek, hogy az utolsó szó a bejegyzésben arra utal, mennyire különb a másik kettő. Már formailag is...

    VálaszTörlés
  4. Igen, arra utal. (Meg nem szűnő döbbenetemre, hogy ez a gondolat nélküli együgyűség gimnáziumi igazgatóságra jogosít(ott), ez a nyelvi kompetencia magyartanári diplomával párosul... És itt abbahagyom, mert elkap a harctéri idegesség, és ez árt az egészségemnek.)

    VálaszTörlés
  5. Most látom: 9 órát késik a blogger órája.

    VálaszTörlés
  6. Ja-ja, értem, én igazából Névtelenre reagáltam... :)

    VálaszTörlés
  7. Minden tiszteletem Tanárnőé... Én nem tudtam végigolvasni, félúton rám tört az akut ideg és elmebaj, és jobbnak láttam békésebb vizekre evickélni...

    VálaszTörlés
  8. Ha valaki alacsony, azon nincs mit nevetni. Amíg talapzatra nem áll.
    (Ancsel Éva)

    VálaszTörlés
  9. "Tulajdonképpen" írta volna inkább az egészet latinul. Legalább nem fájna.

    VálaszTörlés
  10. Magyartanaaaaaaar?

    VálaszTörlés